Perliczka w occie - Faraona al Aceto

Przepis podany przez Mario Batali na  tej stronie. Perliczka wyszła naprawdę dobra a sos jest moim zdaniem pyszny.



składniki:
2 perliczki, podzielone na 4 części
6 łyżek oliwy z oliwek
1 szklanka białego wina
1 szklanka octu balsamicznego
2 łyżki kaparów
3/4 szklanki oliwek bez pestek
4- 5 plastrów prosciutto, pokrojonej w paski
3 fileciki anchovies
2 łyżki pasty pomidorowej
2 szklanki bulionu z kurczaka
sól , pieprz do smaku
2 pęczki szczypiorku, drobno pokrojonego (można dać mniej)
+ 4 dodatkowe łyżki dobrej jakości octu balsamicznego

przygotowanie:
Umytą perliczkę podzielić na 4 części ( szyję i skrzydła odciąć i użyć do gotowania wywaru drobiowego). Wysuszyć i obficie natrzeć solą i pieprzem. W dużym garnku z grubym dnem rozgrzać mocno oliwę, aż zacznie dymić. Włożyć kawałki perliczki i opiekać ze wszystkich stron aż ładnie zbrązowieje. Opiekałam po dwa kawałki. Trzeba uważać , bo tłuszcz mocno pryska.  Kiedy mięso jest już ładnie obsmażone, dodać ocet i wino , gotować aż płyn mocno się zredukuje, co jakiś czas obracać mięso. Dodać kapary, oliwki, szynkę, anchovies i pastę pomidorową i obsmażać jeszcze 5 minut. Dodać bulion, zagotować a następnie zmniejszyć płomień i gotować pod przykryciem ok 30 min, aż perliczka będzie miękka. Doprawić solą i pieprzem,dodać szczypiorek. Podawać polewając każdą porcję perliczki octem

Moje uwagi : Piekłam tylko jedną perliczkę, na dwie trzeba mieć naprawdę duży, odpowiedni do obsmażania garnek. Nie dodałam anchovies, nie miałam akurat filecików naprawdę dobrej jakości, a nie chciałam zepsuć smaku perliczki. Po dodaniu bulionu i zagotowaniu, wstawiłam przykryty garnek do pieca nagrzanego do 200 st. C. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary