Sos, majonez z awokado

Obejrzałam w TV R. Makłowicza , który uroki Teneryfy odkrywał. Robił między innymi majonez z awokado. Przepis prosty, a sos wyglądał na bardzo smaczny. Dojrzałe awokado było w domu więc nie pozostało mi nic innego jak sprawdzić smak. Majonez wyszedł pyszny, świetnie sprawdza się jako dodatek do wędliny, jajek, no i oczywiście morskich stworów. Polecam! 
Przepis podany przez Roberta Makłowicza


składniki
1 duża cytryna
2 awokado
1 żółtko
100 ml oliwy
1 cebula czerwona
1 łyżeczka ostrej papryki w proszku (użyłam papryki wędzonej)
morska sól


przygotowanie
Do naczynia wcisnąć sok z cytryny. Awokado naciąć wzdłuż, pozbawić pestki, wybrać łyżeczką miąższ i dodać do soku z cytryny. Posolić, zmiksować na gładką masę. Dodać żółtko i stopniowo wlewać oliwę cały czas mieszając. Cebulę pokroić w drobną kostkę, dodać do sosu. Sos doprawić ostrą papryką w proszku i solą. Całość dobrze wymieszać. Smacznego!
Uwagi: Robiłam z połowy porcji, wyszło ok 200 ml majonezu, czyli spora porcja



6 komentarzy:

  1. Też oglądałam ten program, też mi się przepis podobał, ale nie "odrobiłam" pracy domowej. A ty tak.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam akurat dobre awokado w lodówce. A sos wyszedł tak dobry, że robiłam już 2x.

      Usuń
    2. Ja właśnie dziś zrobiłam. Sos pyszny, choć dla mnie ciut za bardzo wyczuwalny smak cytryny, dodałam szczyptę cukru i jest idealny. Fajna konsystencja i kolor.Ewa

      Usuń
    3. Bo u mnie raczej kwachy - cytryny, ocet, A Wy bardziej w słodkie :)

      Usuń
  2. A jak długo można taki majonez przechowywać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie pomogę. U mnie stał 2 dni, ale czy może dużo dłużej nie wiem. Dlatego robię niedużą porcję. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary