Zupa rybna - prosta i szybka

Inspiracją do  powstania tej zupy był przepis Piotra Bikonta. Trochę go zmodyfikowałam, dodałam bulion, ziemniaki i cebulę. Pierwszego dnia zupa była niezła, ale tak na prawdę smaczna zrobiła się po nocy spędzonej w lodówce. Smaki się przegryzły, zupa, jak na tak prostą w przygotowaniu była bardzo dobra. Polecam!




składniki (4 spore  porcje)
400 g filetów z ulubionej ryby (użyłam dorsza atlantyckiego)
3 - 4  łodygi selera naciowego
2 x 400 g pomidorów z puszki
1/2 cebuli
2 - 4 ząbki czosnku
500 ml bulionu najlepiej rybnego ale może być warzywny
1 spory ziemniak
natka pietruszki
do przyprawienia
koper włoski
ostra papryka

przygotowanie Seler umyć, obrać z włókien, pokroić w plasterki. Cebulę pokroić w kostkę, czosnek drobno posiekać. W garnku rozgrzać oliwę, wrzucić seler, cebulę i czosnek, smażyć przez ok 5 - 6 minut na średnim ogniu. Dodać pomidory i bulion, wrzucić pokrojone w kostkę ziemniaki, natkę pietruszki,  przyprawić koprem włoskim,  gotować ok 20 minut. Filety - umyte, osuszone, pozbawione skóry -  pociąć na dosyć duże kawałki ( 2 x 2, 3 x 3 cm) dodać do zupy, przykryć, gotować na niewielkim ogniu przez kolejne 15 minut. Przyprawić solą pieprzem. Podawać najlepiej na drugi dzień. Smacznego!





9 komentarzy:

  1. Beatko,bardzo apatycznie wyglada Twoja rybna zupa.Przyznam,ze nigdy nie jadlam jeszcze rybnej zupy.Wszystko przede mna,bo moze w koncu sie odwaze.Przepis jest swietny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weroniko:) Jak nie jadłaś to zacznij od porządnej zupy w miejscu gdzie ją gotują na co dzień. Ten przepis to tylko namiastka dobrej rybnej zupy.

      Usuń
  2. Bardzo fajny przepis. Aż trudno uwierzyć, że kiedyś nie lubiłem zupy rybnej, w ogóle nie przepadałem za gotowanymi rybami. Przełomem była zupa przyrządzona z dorsza z dodatkiem mleka kokosowego.
    http://www.wiecejnizzdroweodzywianie.pl/zupa-rybna/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis mi się podoba, mam nadzieje, że mojemu mężowi tez się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że będzie smakować. Nie jest skomplikowana a całkiem przyzwoita :)

      Usuń
  4. Przeprasza jednak przeoczyłem info o ilości bulionu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wysłałem wcześniej komentarz z prośbą o podanie właśnie info o ilości bulionu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość podana, mam nadzieję, że wszystko się uda. Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary