Muffinki truskawkowe

Te muffinki są świetne. Ich zrobienie nie zabiera dużo czasu, a są naprawdę smaczne. Ale co najważniejsze, po schowaniu w lodówce, długo zachowują świeżość. Malowanie domu spowodowało, że paru rzeczy nie mogę znaleźć! Tak było też z mielonymi migdałami - no były na 100%, ale nie ma! Więc siłą rzeczy muffinki upiekłam bez kruszonki. Pewnie z kruszonką byłyby lepsze, ale i bez niej niczego im nie brakowało .  Polecam !
Przepis ze strony Moje Wypieki




Składniki na około 15 muffinek:
2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
2 jajka
pół szklanki oleju
 1 szklanka mleka (u mnie wystarczyło 3/4 szklanki)
1,5 szklanki pokrojonych truskawek

Kruszonka migdałowa:
100 g zmielonych migdałów
20 g masła
3 łyżeczki cukru

Przygotowanie
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
W jednym naczyniu połączyć suche składniki: mąkę, cukier, proszek, sodę, sól. W drugim składniki mokre: jajka, mleko, olej. Wymieszane mokre składniki wlać do suchych i lekko wymieszać, tylko do połączenia się składników. Dodać truskawki i wymieszać.
Kruszonka: wszystkie skłądniki połączyć, rozcierać palcami.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, wypełnić ciastem. Posypać kruszonką.
Piec około 25 minut w 190ºC. Podawać ostudzone.
Smacznego :)

Uwagi: Nie zrobiłam kruszonki, zaginęły mi mielone migdały :( Ale i bez kruszonki wyszło super!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary