Warsztaty Love Beer -Warszawa 26.03.2015

Wiosenna Akademia Piwa - Love Beer


Nie tak dawno, bo 26 marca, uczestniczyłam w warsztatach Wiosenna Akademia Piwa - Love Beer, organizowanych przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (klik).  Przyznam, że jechałam na nie z lekką obawą - piwoszem nigdy nie byłam, zdarza mi się wypić jakieś piwo od czasu do czasu, ale jestem raczej miłośniczką wina, a bez piwa mogę żyć.  A piwo + jedzenie wywołuje u mnie tylko jedno skojarzenie czyli kiełbaski z grilla lub golonka. I z takim nastawieniem udałam się do Warszawy , do Food Lab Studio, gdzie warsztaty miały się odbyć. Warsztaty składały się z części teoretycznej i praktycznej. Zasiedliśmy za stołami na których rozstawiono przeróżne gatunki piw. Jako pierwszy o piwie, jego produkcji i smakach opowiadał pan Maciej Chołdrych - sensoryk i piwoznawca. W trakcie tego wystąpienia mieliśmy okazję próbować piw o których Pan Maciej opowiadał. Następnie wystąpiły panie Dorota Osóbka  - dietetyk i  Joanna Hirszler - kosmetolog, które starały się nas przekonać że piwo, dieta i uroda mogą jak najbardziej iść w parze. Na koniec osoba na którą czekałam najbardziej czyli szef kuchni Jurek Sobieniak.  I wreszcie nastąpiła długo wyczekiwana część praktyczna - gotowanie. Podzielono nas na trzy zespoły, każdy pod wodzą szefów kuchni miał do przygotowania trzy potrawy, każda powiązana z innym piwem. Mam nadzieję, że chociaż część dań uda mi się ugotować w domu i zamieścić na blogu. Powiem tylko tyle. Dań było dziewięć, każde pyszne, do każdego podano inne piwo -  czy możecie sobie wyobrazić jak bardzo trzeba w takiej sytuacji uważać !!! Czekał mnie jeszcze powrót do  Łodzi! Chyba po raz pierwszy w życiu z przyjemnością popijałam pyszne potrawy piwem, które mi smakowało! Więc jeżeli ja, człowiek niepiwny, chwali piwo, to znaczy że warto spróbować. 


Dziękuję organizatorom za znakomite popołudnie, a szczególnie Pani  Annie Grabowskiej z Marketing & Communications Consultants, dzięki której miałam okazję tak miło spędzić czas.


A oto co przygotowaliśmy:



1.Sałatka z wędzonym pstrągiem, piklowanymi warzywami 
i domowym majonezem serwowana z klasycznym lagerem


2.Pasztet z wątróbek drobiowych z konfiturą z fig serwowany 

z piwem typu bock

3.Zielone banany w krakersach ze słodkim sosem z prażonymi orzechami nerkowca serwowane z piwem pszenicznym ciemnym

4. Omlet z cheddarem z grillowanymi szparagami i sosem salsa verde serwowany z czeskim pilsnerem

5. Boczek w tajskim curry z racuchami drożdżowymi serwowany 
z piwem typu czerwony lager 

6. Duszona w przyprawach korzennych pierś z kaczki na chrupko 
z sosem śliwkowym serwowana z piwem typu porter

7.Tataki wołowe z czarnym pieprzem i dresingiem miodowym serwowane z belgijskim Ale

8. Brioszka z chałki z masłem daktylowym serwowana z piwem typu ciemny lager

9.Łosoś z duszoną roszponką i bouchées à la reine serwowany z piwem pszenicznym

Na zakończenie relacji parę fotek.



































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary