Naleśniki z farszem z bobu

Z bobu można zrobić świetny farsz. Ja swoim napakowałam 4 naleśniki, a ponieważ jeszcze został więc resztę włożyłam w ciasto francuskie. Naleśniki były smaczne ciepłe, ale jeszcze lepsze były kiedy zupełnie ostygły. Wytrawne pierogi z ciasta francuskiego jadłam tylko na zimno - były równie smaczne co naleśniki. Dobry pomysł na lato - i naleśniki i pierogi można przygotować wcześniej. Podajemy z dowolną sałatą i sosem np jogurtowym - i  obiad na gorący dzień gotowy.


składniki
500 g bobu
1 cebula
3 ząbki czosnku
350 g pomidorów
100 g kiełbasy typu chorizo
125 g mozzarelli
2 łyżki koperku
2 łyżki kolendry
papryka w płatkach ( u mnie pul biber)
sól, pieprz
oliwa z oliwek
+ 6 naleśników (np z  tego przepisu)  i ewentualnie ciasto francuskie

przygotowanie
Bób opłukać, zalać wrzątkiem, gotować ok 4 - 5 minut ( dłużej jeżeli jest starszy, sprawdzić czy jest wystarczająco miękki), odcedzić, przestudzić, obrać. Cebule i czosnek drobno posiekać. Kiełbasę pokroić w kostkę. Pomidory sparzyć i obrać ze skóry, pokroić w kostkę. Bób włożyć do miski, ugnieść niezbyt dokładnie przy pomocy praski do ziemniaków lub widelca.
Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę, smażyć aż lekko zmięknie na średnim ogniu. Dodać czosnek, smażyć jeszcze 3 - 4 min a następnie dodać pomidory Doprawić solą i pieprzem, a następnie smażyć, mieszając od czasu do czasu, tak długo aż sos odparuje i zgęstnieje. Przestudzić. Do miski z bobem dodać pomidory. Na patelnię dodać nieco oliwy i przesmażyć na niej pokrojoną w kostkę kiełbasę.  Dodać do farszu. Dodać kolendrę i koperek, doprawić solą pieprzem i papryką w płatkach - u mnie bul biber.  Wymieszać.
Na każdy naleśnik nałożyć warstwę farszu, zawinąć w kopertę. Przysmażyć z obu stron na oliwie lub oleju z masłem. Podawać ciepłe lub zimne.  Smacznego!
Uwagi: Farszem możemy też nadziać ciasto francuskie. Ciasto dzielimy na kwadraty, na środku kładziemy nadzienie, składamy w trójkąt, brzegi zlepiamy, spryskujemy wodą pieczemy ok 15 - 20 min w temperaturze  220 st c 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary