Dlaczego warto odwiedzić targi Natura Food w Łodzi




W  dniach 2 - 4 października 2015 r. odbyły się w Łodzi targi Natura Food. Rok temu odwiedziłam je po raz pierwszy. Było znakomicie. Dlatego w tym roku było dla mnie oczywiste że na targach zawitam. Spotkała mnie miła niespodzianka, zostałam zaproszona do współpracy jako blog partnerski targów! Przez trzy dni miałam możliwość oglądania, próbowania, słuchania i zachwycania się przeróżnymi smakami. Ponieważ brałam udział w konkursie blogerów na śniadanie dla ucznia, szczególna uwagę zwracałam na produkty, które były by do zrobienia takiego śniadania przydatne.
Targi to przede wszystkim możliwość poznania produktów ekologicznych zarówno zagranicznych  jak i krajowych. W tym roku dużą ofertę miały firmy z regionu łódzkiego. 
Jak zwykle, było na targach sporo stoisk oferujących pyszne owcze i kozie sery, świetne regionalne wędliny, tradycyjnie robione przetwory. Moim odkryciem są  pyszne ogórki kiszone tzw Kołobrzeskie, produkowane na bazie naturalnej solanki przez Gospodarstwo Sątyż. W ofercie mają również kiszone buraki które podobno są równie smaczne. Kolejna świetna rzecz to sok pomidorowy firmy Wiatrowy Sad (podczas targów Natura Food otrzymał główną nagrodę w konkursie "Tygiel smaków" 2015) i znakomity Jędrzejowski twarożek śmietankowy produkowany przez Jędrzejowską Spółdzielnię Mleczarską.
Poza smacznymi i ciekawymi produktami, targi to również wiele rozmów z pasjonatami, którzy bez końca mogą opowiadać o swoich wyrobach. To również sympatyczne spotkanie z innymi blogerkami, uczestniczkami konkursu ( Anią - "Dietetycznie siostro", Anią - "Grochem o garnek", Magdą - "Fresh in Kitchen" i  Kasią - "Oto Tort") 
Mimo, że na targach spędziłam wiele godzin, nie udało mi się  zobaczyć i spróbować wszystkiego. Na szczęście do domu wróciłam z ogromnym pudłem wypełnionym różnymi dobrami ( nagroda w konkursie blogerskim), więc braki nadrobię. 
Jeżeli nie byliście na tegorocznych targach - koniecznie pamiętajcie o nich za rok! Warto! Do zobaczenia!


strefa pokazów kulinarnych


W trakcie targów odbył się konkurs dla blogerów. Tematem było śniadanie dla ucznia. 
Zaproponowany przeze mnie zestaw zyskał uznanie Szanownych Jurorów i zapewnił mi I miejsce. Oto on:
1. Chleb pełnoziarnisty na zakwasie, z pastą z twarogu,ogórków kiszonych i hummusem buraczanym
2. Sałatka warzywna z pomidora, ogórka, cebuli, z dodatkiem świeżych ziół oraz sosem na bazie oliwy
3. Sok pomidorowy firmy Wiatrowy Sad, 
4. Owoce (jabłko, śliwki)
5. Słodki wafelek z jadalnych konopii, bez cukru
6. Mieszanka ziaren




A to  producenci  większości produktów z których korzystałam  (wszystkie od tegorocznych targowych wystawców):
1. Pieczywo p. Czesław Maus
2. Jędrzejowski twarożek śmietankowy - Jędrzejowska Spółdzielnia Mleczarska
3. Hummus buraczany
4. Ogórki kiszone - Ogórek kołobrzeski
5. Sok pomidorowy Wiatrowy sad
6. Wafelek konopny i mieszanka ziaren - Biozona
7. Grecka oliwa z oliwek
8. zioła
Gospodarstwo Ogrodnicze Stanisław Karski, Rzgów


Kilka migawek z targów













A wygodę w zbieraniu produktów 
zapewniło mi rewelacyjne, składane pudełko reuse-box


2 komentarze:

  1. następnym razem jak nic przyjadę! tyle pyszności...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny artykuł Beatko:) Faktycznie ogórki kiszone na kołobrzeskim "Jantarze" są rewelacyjne. Dobry pomysł na wykorzystanie naturalnej solanki do kiszenia buraków. Wykorzystam przy sposobności:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary