Kiełbaski z sosem z cukinii , pomidorów i fenkuła - w wolnowarze

Chłody nadeszły. Wolnowar ruszył pełną parą - trochę dlatego, że go lubię, a trochę dlatego, że ponurość za oknem nieco zniechęca mnie do gotowania. Miałam w domu trochę pomidorów. Nie były już tak smaczne jak parę tygodni temu. Dołożyłam cukinię, fenkuł i kielbaski , wrzuciłam do gara i cztery godziny później jedliśmy smaczny obiad. Kiełbaski dodałam godzinę przed końcem gotowania, następnym razem włożę je razem z warzywami - myślę, że też się uda. Smacznego!




Składniki
500 g (3 szt ) cukinii 
800 g pomidorów pokrojonych w kostkę lub 2 puszki pomidorów
400 g (2 szt ) kopru włoskiego
1 cebula
5 ząbków czosnku, posiekany
1/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka bazylii
270 g cienkich kiełbasek (ok 10 szt) - użyłam cienkich śląskich
masło, oliwa
natka pietruszki do podania

przygotowanie
Wolnowar nagrzać zgodnie z instrukcją
Pomidory sparzyć, obrać, pokroić w kostkę. Cebulę pokroić w plasterki, koper obrać z zewnętrznej warstwy, pokroić w cienkie półplasterki. Cukinię pokroić w grube plastry a następnie każdy przekroić na pół. Misę wolnowaru polać łyżką oliwy, włożyć pomidory i pozostałe składniki. Posypać solą, pieprzem oregano i bazylią. Lekko wymieszać. Dodać łyżkę masła. Przykryć i gotować w ustawieniu Low 3- 4 godziny. Godzinę przed końcem gotowania dołożyć kiełbaski - zanurzyć je delikatnie w sosie.
Podawać kiełbaski posypane natką pietruszki, z dużą ilością sosu i dobrą bułką. Smacznego!





2 komentarze:

  1. Kurcze 4 godziny, to trochę długo. Pomysł bardzo dobry, Jestem za. Jesli moge poradzić, to polecam wykroić gniazada z nasionami z cukini. One najszybciej dochodzą i powodują, że robi się trochę kleisto ;)

    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, długo. Tradycyjnie duszone byłoby gotowe znacznie szybciej Ale za to właśnie lubię wolnowar, że wkładam wszystko i mogę spokojnie wyjść z domu ;) Co do gniazd, to na ogół używam niedużych cukinii więc i gniazda nie sa tak rozbudowane - przy większych, faktycznie trzeba je koniecznie usunąć. A i tu dodatkowa zaleta wolnowaru przyszła mi do głowy - po czterech godzinach cukinia wyglądała jak na zdjęciu, nie rozpadła się ! Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary