Domowe lody waniliowe bez maszyny

Przepis na te proste i pyszne lody znalazłam na blogu Danusi  Moje wypieki i nie tylko. Mam maszynę do lodów ale nie zawsze mam miejsce w zamrażarce aby misę maszynki mrozić. Ten przepis nie wymagał nawet mieszania lodów w trakcie zamarzania. Postanowiłam więc spróbować. Wyszły naprawdę pyszne, domowe lody. Może nie miały super kremowej konsystencji, były lekko "śniegowe" ale w żaden sposób nie wpłynęło to źle na smak. Bardzo polecam!




Składniki:
500 ml schłodzonej śmietanki kremówki 30%
385g schłodzonego mleka skondensowanego,niesłodzonego

1 laska wanilii
2-3 łyżki ksylitolu - do smaku

przygotowanie
Laskę wanilii rozkroić nożem wzdłuż, wyjąć ziarenka wanilii. (pustą laskę możemy włożyć do cukru który dzięki temu nabierze waniliowego aromatu). Dodać do śmietany i zacząć ubijać. Ubijałam w robocie. Jak tylko śmietana zacznie lekko gęstnieć, pomału dodawać mleko. Dodać ksylitol. Ubijanie może trwać ok 15 minut. Ja ubijałam nieco krócej. Masa ma być bardzo puszysta ale nie sztywna. Ubitą masę włożyć do pojemnika i stawić na 6 - 8 godzin do lodówki. Podawać z ulubionymi owocami. Ja polałam ajerkoniakiem. Mmmmm pyszne było ;) Smacznego!






10 komentarzy:

  1. Super lody Beatko. Muszę wypróbować Twój sposób z mlekiem niesłodzonym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kontrolować ilość słodyczy co lubię. A przy tym dobre dla tych co cukru nie mogą ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. muszą smakować wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe lody są na pewno 100 razy zdrowsze od tych, kupionych w sklepie! Super przepis, na pewno chętnie go wykorzystam już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super! a powiedz, nie musiałaś ich co i rusz mieszać przy zamrażaniu, nie miały kryształków lodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nic nie mieszałam! Były może trochę takie śniegowe, ale równomiernie, bez lodowych kryształków. Spróbuj, nam bardzo smakowały

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary